Zawód-copywriter

Współczesny rynek pracy wciąż się rozwija, co skutkuje powstawaniem wielu nowych zawodów, które jeszcze do niedawna wcale nie były potrzebne. Wiele z nich przywędrowało do Polski z zagranicy i zostało dostosowanych do tutejszych realiów. Jako przykład można wskazać chociażby popularny ostatnio copywriting. Copywriter to osoba, która przede wszystkim pisze różnego rodzaju teksty na strony internetowe oraz wymyśla hasła reklamowe.

Jej praca jest związana z szeroko pojętym zagadnieniem marketingu i posiada wiele oblicz. Można bowiem działać na przykład na zlecenia dla różnych firm. Wówczas nie trzeba wychodzić z domu, a z klientami utrzymuje się jedynie kontakt mailowy bądź telefoniczny. Taki typ copywritingu jest często wybierany przez studentów, ponieważ nie trzeba pracować o ustalonych godzinach, a jedynie wysyłać zlecone artykuły w określonym terminie.

Praca ta uczy przede wszystkim sumienności oraz rzetelności, którą trzeba się wykazać, by utrzymać przy sobie klientów. Młodzi pisarze są też zobowiązani samodzielnie organizować sobie czas, co pozwala im go nie marnować. Innym rodzajem copywritingu jest praca w agencji reklamowej. To wymaga już jednak zwykle codziennych wizyt w biurze oraz działalności w ramach pełnego etatu, dlatego też studenci raczej rzadko się na niego decydują.