Co można wysyłać bez zgody odbiorcy?


SPAM, czyli wysyłane bez zgody odbiorcy treści reklamowe, jest bardzo popularną, a jednocześnie powszechnie nielubianą formą marketingu. W świetle polskiego prawa, aby przesyłać oferty handlowe na prywatną skrzynkę wybranej osoby, powinniśmy uzyskać jej zgodę. Istnieją jednak informacje, które możemy rozpowszechniać bez odpowiedniego pozwolenia. Takie przyzwolenie dotyczy przede wszystkim treści niekomercyjnych. Wysyłanie wiadomości stworzonych przez różnego rodzaju organizacje charytatywne nie wymaga zgody ich odbiorcy. Do tej grupy należą również apele działaczy społecznych oraz wszelkiego rodzaju prośby o wsparcie czy pomoc.
Przyzwolenia na przesyłanie promocyjnej korespondencji nie potrzebują także partie polityczne. Bezkarnie możemy również masowo rozesłać ostrzeżenia, np. o istnieniu nowego wirusa komputerowego. Takie rozwiązanie nie wszystkim się podoba. W 2002 roku pojawiły się próby wprowadzenia zakazu przesyłania niekomercyjnego SPAM-u do dyrektyw unijnych. Nie weszły jednak w życie z powodu protestów zainteresowanych organizacji.
Naklejki do rozdawania https://booklet.pl/produkty-i-rozwiazania/20-naklejki-do-rozdawania Drukarnia Booklet agencja marketingowa gdańsk
Przeczytaj również: Jak przygotować się do zdjęcia pantomograficznego?
Przeczytaj również: Czym jest metoda All on 6 i jakie są jej zalety?
Przeczytaj również: Czy wynajem busa jest opłacalny dla małych grup?
Polecane artykuły

Model opt-out, czyli szersze możliwości
Przyjęty w Polsce model opt-in, dotyczący rozsyłania informacji handlowych drogą elektroniczną, w znaczny sposób ogranicza listę ich odbiorców. Mniej restrykcyjne są warunki dostarczania takich wiadomości w funkcjonującym w niektórych krajach modelu opt-out. W jego przypadku przesyłanie informacji

Popkulturowy wizerunek informatyka
Przedstawiciele zawodów znajdują swój stereotypowy wizerunek w rozmaitych elementach popkultury. Możemy doszukiwać się ich w filmach, serialach, książkach czy komiksach, a także panującej modzie lub muzyce. Pojawienie się takiego wizerunku informatyków, w czasach ciągłej popularyzacji tego zawodu