Co to jest reklama?


Dla wielu ludzi reklama to nic innego, jak ciągnące się w nieskończoność pasmo kolorowych obrazów, wyświetlanych na ekranie telewizora. Nie każdy jednak zna pochodzenie tego słowa, jego dokładną definicję czy różnorodność działań, jakie się pod nim skrywają.
Termin „reklama” wywodzi się z łaciny. Swój rodowód zawdzięcza słowom „reclamo” i „reclamare”, które oznaczają odzew oraz nawoływanie.
Jej głównym, najbardziej oczywistym celem jest nakłonienie odbiorców do zakupienia konkretnego produktu lub skorzystania z usługi. W niektórych przypadkach może mieć również za zadanie promowanie wybranych idei lub zwracanie uwagi opinii publicznej na ważne kwestie.
Z kolei według dyrektyw unijnych reklamą jest przedstawieniem oferty handlowej w dowolnej formie, jeśli tylko ma na celu wspieranie sprzedaży usług lub towarów. Dotyczy działalności gospodarczej i rzemieślniczej, a także zbywania praw, zobowiązań i nieruchomości.
Wbrew powszechnemu przekonaniu reklama to nie tylko telewizyjne filmy, kolorowe strony w gazetach i przykuwające uwagę bilboardy. Pracownicy agencji reklamowych prześcigają się w coraz to nowych pomysłach, które pozwolą na skuteczne dotarcie do odbiorców.
anglojęzyczne call center wielojęzyczne call center nasze call center agencja kreatywna gdańsk
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze wyzwania w pracy pedagoga?
Przeczytaj również: Jakie są najnowsze trendy w zabiegach na twarz?
Przeczytaj również: Czy wynajem busa jest opłacalny dla małych grup?
Polecane artykuły

Model opt-out, czyli szersze możliwości
Przyjęty w Polsce model opt-in, dotyczący rozsyłania informacji handlowych drogą elektroniczną, w znaczny sposób ogranicza listę ich odbiorców. Mniej restrykcyjne są warunki dostarczania takich wiadomości w funkcjonującym w niektórych krajach modelu opt-out. W jego przypadku przesyłanie informacji

Popkulturowy wizerunek informatyka
Przedstawiciele zawodów znajdują swój stereotypowy wizerunek w rozmaitych elementach popkultury. Możemy doszukiwać się ich w filmach, serialach, książkach czy komiksach, a także panującej modzie lub muzyce. Pojawienie się takiego wizerunku informatyków, w czasach ciągłej popularyzacji tego zawodu