Historia reklamy


Wydaje ci się, że reklama zaczęła na dobre zyskiwać popularność dopiero w czasach rozwoju prasy czy telewizji? Nic bardziej mylnego. Jeśli narzekasz na nadmiar reklam jako zmorę naszych czasów, powinieneś uświadomić sobie, że historia działań promocyjnych sięga już czasów starożytności.
Łatwo się domyślić, że ówczesna reklama nie miała zbyt wiele wspólnego z tą, którą znamy dziś. Głównym jej przejawem było wykrzykiwanie informacji o towarach i ustne zachwalanie oferowanych przez siebie dóbr.
Właśnie w starożytności pojawiały się także pierwsze szyldy oraz napisy zamieszczane bezpośrednio na ścianach budynków. Reklama, tak jak wiele innych dziedzin życia, została zrewolucjonizowana w momencie wynalezienie druku.
W pierwszych gazetach coraz częściej pojawiały się namiastki prasowych reklam. Najstarsza wśród nich pojawiła się w Anglii, około 1480 roku.
Warto wiedzieć, że od tego momentu do chwili powstania pierwszej na świecie reklamy telewizyjnej, wyprodukowanej na terenie Stanów Zjednoczonych, musiało upłynąć niemal pięćset lat. Z kolei w Polsce rynek reklamy komercyjnej zaczął się rozwijać dopiero w latach osiemdziesiątych dwudziestego wieku.
Przeczytaj również: Jakie są najnowsze trendy w zabiegach na twarz?
Przeczytaj również: Jak prawidłowo dobrać rozmiar ubrania koszarowego?
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzeń dachów, z którymi radzi sobie dekarz?
Polecane artykuły

Aplikacje bankowe
Wielu z nas nie wyobraża sobie życia bez telefonu komórkowego. Nie służy on już tylko do kontaktów ze znajomymi, ale stanowi integralną część naszego życia. Dostęp do Internetu oraz możliwość instalowania przydatnych aplikacji, sprawia, że smartfony pozwalają nam zarządzać domowym budżetem, organ

Skutki pakietu klimatycznego
Założenie pakietu klimatycznego, na pierwszy rzut oka, są bardzo pożyteczne dla środowiska. Pakiet ma przede wszystkim przeciwdziałać szkodliwej emisji gazów cieplarnianych, które niekorzystnie wpływają na atmosferę (emisja dwutlenku węgla wpływa między innymi na globalne ocieplenie). Jednak ekonom