Historia reklamy


Wydaje ci się, że reklama zaczęła na dobre zyskiwać popularność dopiero w czasach rozwoju prasy czy telewizji? Nic bardziej mylnego. Jeśli narzekasz na nadmiar reklam jako zmorę naszych czasów, powinieneś uświadomić sobie, że historia działań promocyjnych sięga już czasów starożytności.
Łatwo się domyślić, że ówczesna reklama nie miała zbyt wiele wspólnego z tą, którą znamy dziś. Głównym jej przejawem było wykrzykiwanie informacji o towarach i ustne zachwalanie oferowanych przez siebie dóbr.
Właśnie w starożytności pojawiały się także pierwsze szyldy oraz napisy zamieszczane bezpośrednio na ścianach budynków. Reklama, tak jak wiele innych dziedzin życia, została zrewolucjonizowana w momencie wynalezienie druku.
W pierwszych gazetach coraz częściej pojawiały się namiastki prasowych reklam. Najstarsza wśród nich pojawiła się w Anglii, około 1480 roku.
Warto wiedzieć, że od tego momentu do chwili powstania pierwszej na świecie reklamy telewizyjnej, wyprodukowanej na terenie Stanów Zjednoczonych, musiało upłynąć niemal pięćset lat. Z kolei w Polsce rynek reklamy komercyjnej zaczął się rozwijać dopiero w latach osiemdziesiątych dwudziestego wieku.
Przeczytaj również: Jak przygotować się do zdjęcia pantomograficznego?
Przeczytaj również: Czym jest metoda All on 6 i jakie są jej zalety?
Przeczytaj również: Czy wynajem busa jest opłacalny dla małych grup?
Polecane artykuły

Model opt-out, czyli szersze możliwości
Przyjęty w Polsce model opt-in, dotyczący rozsyłania informacji handlowych drogą elektroniczną, w znaczny sposób ogranicza listę ich odbiorców. Mniej restrykcyjne są warunki dostarczania takich wiadomości w funkcjonującym w niektórych krajach modelu opt-out. W jego przypadku przesyłanie informacji

Popkulturowy wizerunek informatyka
Przedstawiciele zawodów znajdują swój stereotypowy wizerunek w rozmaitych elementach popkultury. Możemy doszukiwać się ich w filmach, serialach, książkach czy komiksach, a także panującej modzie lub muzyce. Pojawienie się takiego wizerunku informatyków, w czasach ciągłej popularyzacji tego zawodu