Historia reklamy


Wydaje ci się, że reklama zaczęła na dobre zyskiwać popularność dopiero w czasach rozwoju prasy czy telewizji? Nic bardziej mylnego. Jeśli narzekasz na nadmiar reklam jako zmorę naszych czasów, powinieneś uświadomić sobie, że historia działań promocyjnych sięga już czasów starożytności.
Łatwo się domyślić, że ówczesna reklama nie miała zbyt wiele wspólnego z tą, którą znamy dziś. Głównym jej przejawem było wykrzykiwanie informacji o towarach i ustne zachwalanie oferowanych przez siebie dóbr.
Właśnie w starożytności pojawiały się także pierwsze szyldy oraz napisy zamieszczane bezpośrednio na ścianach budynków. Reklama, tak jak wiele innych dziedzin życia, została zrewolucjonizowana w momencie wynalezienie druku.
W pierwszych gazetach coraz częściej pojawiały się namiastki prasowych reklam. Najstarsza wśród nich pojawiła się w Anglii, około 1480 roku.
Warto wiedzieć, że od tego momentu do chwili powstania pierwszej na świecie reklamy telewizyjnej, wyprodukowanej na terenie Stanów Zjednoczonych, musiało upłynąć niemal pięćset lat. Z kolei w Polsce rynek reklamy komercyjnej zaczął się rozwijać dopiero w latach osiemdziesiątych dwudziestego wieku.
Przeczytaj również: Co można wysyłać bez zgody odbiorcy?
Przeczytaj również: Jak działa reklama?
Przeczytaj również: Jak otrzymać zgodę na przesyłanie informacji handlowych?
Polecane artykuły

Co zrobić jeżeli wyczujesz ulatniający się gaz?
Gaz ziemny w procesie przetwarzania jest poddawany specjalnemu procesowi nawaniania, w którym to uzyskuje swój specyficzny zapach. Postępuje się tak dlatego, aby człowiek był go w stanie wyczuć w przypadku awarii instalacji gazowej i ulatniania się gazu. Co jednak należy zrobić jeżeli poczujesz, ż

Content markerting, czyli wartościowe treści
Content marketing polega na tworzeniu i dystrybuowaniu wartościowych treści, które odpowiadają potrzebom klientów. Treści takie mają być przydatne dla konsumentów, a jednocześnie są częścią określonej strategii komunikacyjnej. Content marketing jest istotny dla każdej firmy. Content marketing skła