Jaki jest polski odpowiednik słowa „nerd”?


Jedną z cech popkultury jest to, że mieszczące się w niej elementy są względnie uniwersalnymi wytworami. Oznacza to, że zdobywają sobie zwolenników w wielu miejscach, niezależnie od tego, gdzie powstały, zyskując ogólnokrajową popularność. W pewnym stopniu wiąże się to również z przenikaniem do kultury danego kraju rozmaitych terminów, które nie zawsze znajdują swój odpowiednik w miejscowym języku.
Choć w Polsce z pewnością również można spotkać tak zwanych „nerdów”, w naszym ojczystym języku na próżno możemy doszukiwać się terminu, który w dosłowny sposób oddałby znaczenie tego słowa. W dosłownym tłumaczeniu oznacza ono tyle, co „spec”. W ten sposób jednak traci swój negatywny wydźwięk, którym pierwotnie miało być nacechowane.
W popkulturze można więc zauważyć różne tłumaczenia tego słowa, używanego dla opisania naukowców czy informatyków. W tytule popularnego filmu „Revenge of the Nerds” tłumaczone jest w taki sposób, iż w języku polskim uzyskujemy „Zemstę frajerów”. Czasami zastępowane jest także nieco mniej pojemnym semantycznie, choć także nieco obraźliwym i z pewnością negatywnym słowem „kujon”.
W kreskówkach często określenie „nerd” tłumaczone jest również jako „mięczak”.
https://norminet.pl/produkty/materialy-scierne/tarcze-do-ciecia-szlifierka-katowa,2,104588
Przeczytaj również: Jak dbać o system ogrzewania podłogowego elektrycznego?
Przeczytaj również: Czy wynajem busa jest opłacalny dla małych grup?
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzeń dachów, z którymi radzi sobie dekarz?
Polecane artykuły

Aplikacje bankowe
Wielu z nas nie wyobraża sobie życia bez telefonu komórkowego. Nie służy on już tylko do kontaktów ze znajomymi, ale stanowi integralną część naszego życia. Dostęp do Internetu oraz możliwość instalowania przydatnych aplikacji, sprawia, że smartfony pozwalają nam zarządzać domowym budżetem, organ

Aplikacja mobilna. Jak wypromować ją w Internecie?
Przy promowaniu aplikacji mobilnych warto wykorzystać różne narzędzia internetowe, które pozwolą zdobyć nowych klientów. Na początku należy rozplanować działania marketingowe i dostosować je do konkretnej grupy odbiorców. Podstawowym krokiem jest właściwy opis aplikacji mobilnej. Ma być on krótki,