Niezamówiona informacja handlowa


Informacje handlowe mogą być przysyłane zgodnie z ograniczeniami wynikającymi z istnienia dwóch modeli: „opt-in” lub „opt-out”. W polskim prawie przyjęta jest właśnie ta pierwsza zasada, która uchodzi za znacznie bardziej rygorystyczną.
Stwarza ona dość wąskie możliwości w zakresie przesyłania niezamówionych informacji handlowych. W Polsce podstawowym warunkiem umożliwiającym przesyłanie wiadomości z ofertą danej firmy jest uzyskanie zgody odbiorcy.
Zanim przesyłający skieruje na adres wybranej skrzynki mailowej prezentację zawierającą polecane produkty i atrakcyjne promocje, najpierw musi przesłać zapytanie, czy adresat zgadza się na otrzymanie tego typu przesyłki. Ważne jednak, by taka wiadomość nie zawierała w sobie już treści reklamowych.
Powinna zostać w niej wskazana nazwa firmy oraz branża w jakiej funkcjonuje. Przyzwolenie na otrzymanie oferty handlowej stanowi również dobrowolne wpisanie swojego adresu na odpowiednią listę mailingową – samodzielnie lub podczas zawierania umowy.
Jeśli jednak ktoś twierdzi, że podanie adresu e-mail w celu otrzymywania informacji jest warunkiem koniecznym do jej zawarcia, wiedz, że jest to działanie nielegalne.
Na stronie - customer service Kroma
Przeczytaj również: Co można wysyłać bez zgody odbiorcy?
Przeczytaj również: Jak działa reklama?
Przeczytaj również: Jak otrzymać zgodę na przesyłanie informacji handlowych?
Polecane artykuły

Co zrobić jeżeli wyczujesz ulatniający się gaz?
Gaz ziemny w procesie przetwarzania jest poddawany specjalnemu procesowi nawaniania, w którym to uzyskuje swój specyficzny zapach. Postępuje się tak dlatego, aby człowiek był go w stanie wyczuć w przypadku awarii instalacji gazowej i ulatniania się gazu. Co jednak należy zrobić jeżeli poczujesz, ż

Content markerting, czyli wartościowe treści
Content marketing polega na tworzeniu i dystrybuowaniu wartościowych treści, które odpowiadają potrzebom klientów. Treści takie mają być przydatne dla konsumentów, a jednocześnie są częścią określonej strategii komunikacyjnej. Content marketing jest istotny dla każdej firmy. Content marketing skła