Niezamówiona informacja handlowa


Informacje handlowe mogą być przysyłane zgodnie z ograniczeniami wynikającymi z istnienia dwóch modeli: „opt-in” lub „opt-out”. W polskim prawie przyjęta jest właśnie ta pierwsza zasada, która uchodzi za znacznie bardziej rygorystyczną.
Stwarza ona dość wąskie możliwości w zakresie przesyłania niezamówionych informacji handlowych. W Polsce podstawowym warunkiem umożliwiającym przesyłanie wiadomości z ofertą danej firmy jest uzyskanie zgody odbiorcy.
Zanim przesyłający skieruje na adres wybranej skrzynki mailowej prezentację zawierającą polecane produkty i atrakcyjne promocje, najpierw musi przesłać zapytanie, czy adresat zgadza się na otrzymanie tego typu przesyłki. Ważne jednak, by taka wiadomość nie zawierała w sobie już treści reklamowych.
Powinna zostać w niej wskazana nazwa firmy oraz branża w jakiej funkcjonuje. Przyzwolenie na otrzymanie oferty handlowej stanowi również dobrowolne wpisanie swojego adresu na odpowiednią listę mailingową – samodzielnie lub podczas zawierania umowy.
Jeśli jednak ktoś twierdzi, że podanie adresu e-mail w celu otrzymywania informacji jest warunkiem koniecznym do jej zawarcia, wiedz, że jest to działanie nielegalne.
Na stronie - customer service Kroma
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze wyzwania w pracy pedagoga?
Przeczytaj również: Jakie są najnowsze trendy w zabiegach na twarz?
Przeczytaj również: Czy wynajem busa jest opłacalny dla małych grup?
Polecane artykuły

Model opt-out, czyli szersze możliwości
Przyjęty w Polsce model opt-in, dotyczący rozsyłania informacji handlowych drogą elektroniczną, w znaczny sposób ogranicza listę ich odbiorców. Mniej restrykcyjne są warunki dostarczania takich wiadomości w funkcjonującym w niektórych krajach modelu opt-out. W jego przypadku przesyłanie informacji

Popkulturowy wizerunek informatyka
Przedstawiciele zawodów znajdują swój stereotypowy wizerunek w rozmaitych elementach popkultury. Możemy doszukiwać się ich w filmach, serialach, książkach czy komiksach, a także panującej modzie lub muzyce. Pojawienie się takiego wizerunku informatyków, w czasach ciągłej popularyzacji tego zawodu