Historia reklamy


Wydaje ci się, że reklama zaczęła na dobre zyskiwać popularność dopiero w czasach rozwoju prasy czy telewizji? Nic bardziej mylnego. Jeśli narzekasz na nadmiar reklam jako zmorę naszych czasów, powinieneś uświadomić sobie, że historia działań promocyjnych sięga już czasów starożytności.
Łatwo się domyślić, że ówczesna reklama nie miała zbyt wiele wspólnego z tą, którą znamy dziś. Głównym jej przejawem było wykrzykiwanie informacji o towarach i ustne zachwalanie oferowanych przez siebie dóbr.
Właśnie w starożytności pojawiały się także pierwsze szyldy oraz napisy zamieszczane bezpośrednio na ścianach budynków. Reklama, tak jak wiele innych dziedzin życia, została zrewolucjonizowana w momencie wynalezienie druku.
W pierwszych gazetach coraz częściej pojawiały się namiastki prasowych reklam. Najstarsza wśród nich pojawiła się w Anglii, około 1480 roku.
Warto wiedzieć, że od tego momentu do chwili powstania pierwszej na świecie reklamy telewizyjnej, wyprodukowanej na terenie Stanów Zjednoczonych, musiało upłynąć niemal pięćset lat. Z kolei w Polsce rynek reklamy komercyjnej zaczął się rozwijać dopiero w latach osiemdziesiątych dwudziestego wieku.
Przeczytaj również: Co można wysyłać bez zgody odbiorcy?
Przeczytaj również: Jak otrzymać zgodę na przesyłanie informacji handlowych?
Przeczytaj również: Co to jest SPAM?
Polecane artykuły

Content markerting, czyli wartościowe treści
Content marketing polega na tworzeniu i dystrybuowaniu wartościowych treści, które odpowiadają potrzebom klientów. Treści takie mają być przydatne dla konsumentów, a jednocześnie są częścią określonej strategii komunikacyjnej. Content marketing jest istotny dla każdej firmy. Content marketing skła

Luteranizm
Wszystko zaczęło się od 95 tez, które Marcin Luter zawiesił na drzwiach kościoła w Wittenberdze. Działo się to w XVI wieku, ale efekty reformatorskiej działalności Lutra istnieją do dzisiaj. Na całym świecie istnieją wspólnoty wiernych, dla których luteranizm jest jedyną religią i drogą w życiu. Og