Content markerting, czyli wartościowe treści

Content marketing polega na tworzeniu i dystrybuowaniu wartościowych treści, które odpowiadają potrzebom klientów. Treści takie mają być przydatne dla konsumentów, a jednocześnie są częścią określonej strategii komunikacyjnej.

Content marketing jest istotny dla każdej firmy. Content marketing składa się z poszczególnych etapów: określeniu strategii, przejściu do jej realizacji, tworzeniu i dystrybucji treści oraz dążeniem do ciągłego ulepszania przyjętej strategii.

Produkowane treści mają nieść pewną wartość, przyciągać uwagę odbiorców i sprawiać, że czytelnik będzie zaangażowany w treści. Tworzona treść ma być odzwierciedleniem potrzeb internetowej społeczności.

Najlepiej monitorować działania internautów, by później dopasować do nich przekaz. Ten rodzaj e-marketingu nie polega na nachalnej reklamie i nakłanianiu do kupna danego produktu.

Content marketing to na pewno nie żadne reklamy telewizyjne, radiowe czy spoty pozbawione wartościowych treści dla odbiorcy. Content marketing pozwala na przekazywanie treści cennych dla czytelnika, a jednocześnie sprzyja realizacji strategii komunikacyjnej danej firmy.

kampanie social media