Historia reklamy w Internecie

Reklama internetowa jest obecnie jedną z najprężniej rozwijających się dziedzin marketingu. Wraz z rozpowszechnianiem się nowych technologii, wykorzystywanie tego kanału informacyjnego do działań promocyjnych staje się coraz popularniejsze.

Warto wiedzieć, że reklama na ekranie komputera nie zawsze wyglądała tak jak ta, z którą spotykamy się współcześnie. Na początku jedyną dostępna formą reklamy w Internecie było dostarczanie rozmaitych ofert za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Do 1993 roku przeglądarki nie miały możliwości wyświetlania grafiki; przełom w dziedzinie Internetu i reklamie stanowiła Mosaic. Jej powstanie zrewolucjonizowało reklamę internetową.

Od tego momentu przekazy reklamowe zaczęły docierać do coraz szerszych rzesz odbiorców. Znacznej popularności dostarczyła im też graficzna forma.

Dziś najbardziej znanym przejawem reklamy w Internecie są banery. Przyciągają uwagę ze względu na swoją kolorystykę, a także ruchome elementy.

Nie wszyscy zdają sobie sprawę z faktu, że internetowa reklama nie zawsze jest oczywista. W świetle unijnych przepisów, takim przekazem są również różnego rodzaju ogłoszenia lub aukcje.